Pempek KBRI Paris


I've been craving for pempek since a long time ago. Yes, I'm a big fan of it. It's a kind of fishcake served with noodle in a sweet vinegar sauce. The only place I know to eat pempek in Paris is the canteen of Indonesian Embassy. So at that time, I went to Indonesian Embassy was only for the sake of pempek! :P When I arrived at the canteen, it's only one pempek left *gasped* I grabbed it fast then kept it in my bag to be carried to Tours. Et voilà! The photos of pempek on the next day. I took a photo of it because I think it's a precious thing to eat pempek in France, lol :P
•••
Udah lama banget ngidam makan pempek. Yap, itu adalah salah satu makanan Indonesia kesukaan aku. Satu-satunya tempat yang jual pempek di Paris yang aku tau hanyalah KBRI Paris. Jadi, pergilah aku ke KBRI cuma demi pempek. Pas sampai sana, taunya pempeknya tinggal sisa satu! Langsung deh cepet-cepet ambil dan dimasukin tas untuk di makan di rumah hihi. Mungkin kalian mikir, "penting banget sih pempek doang sampai ditulis di blog mana pake difoto-foto gitu," tapi bagi aku ini penting banget! Lol :P karena susah banget nyarinya di sini dan aku yang udah pengen banget gitu :( Sampai pas mau makannya aja sayang banget...hehehe.

0 comments:

Post a Comment